Білоцерківська районна рада |
Звіт про виконання районного бюджету Білоцерківського району за 2015 рік
Відповідно до пункту 4 статті 80 Бюджетного кодексу України на розгляд сесії районної ради був поданий звіт про виконання районного бюджет Білоцерківського району за 2015 рік. Основними програмними документами формування та виконання районного бюджету у 2015 році являлись Закон України «Про Державний бюджет України на 2015 рік», основні напрями бюджетної політики на 2015 рік, затверджених постановою Верховної Ради України, Бюджетний та Податковий кодекси України. Попередньо звіт про виконання районного бюджету за 2015 рік був розглянутий на колегії районної державної адміністрації, засіданні постійної комісії районної ради з питань бюджету, фінансів, цін та соціально-економічного і культурного розвитку.
І. Доходна частина Пріоритетними завданнями на 2015 рік стояло наповнення районного бюджету, виконання планових показників по доходах. Незважаючи на економічну кризу в державі, але завдяки стабільної ситуації в економіці, в першу чергу в сільському господарстві в районі, вдалося забезпечити виконання планових показників по надходженню власних доходів загального фонду. До районного бюджету всього надійшло власних доходів в сумі 47,9 млн. гривень, що становить 111% до уточненого плану. В порівнянні з попереднім роком власні доходи збільшились на 41,6%, або на 14,1 млн. грн.. Із загальної суми власних надходжень 99,5% склав податок на доходи фізичних осіб, всього надійшло 47,7 млн. грн.., 111,4%, до затвердженого плану. Неподаткові надходження склали 254,9 тис. грн.., із них надходження від орендної плати за користування майном 206,3 тис. грн.. Необхідно відмітити, що в 2015 році значно зросли надходження податку на доходи фізичних осіб за оренду земельних паїв В 2015 році вони склали 10,9 млн. грн.., що на 63,8% більше за попередній рік (+4,2 млн. грн..). Серед сільськогосподарських підприємств, які збільшили сплату до районного бюджету податку на доходи фізичних осіб за оренду земельних паїв: ПОП «Агрофірма «Узинська» (на 50%), СВК ім.. Щорса (на 32,4%), ТДВ „Терезине” (на 96%), ТОВ «Фастівка» (на 90%), ТОВ «ім.. Котовського» (в 2 рази), СФГ «Старт» (в 2,5рази), СВК «Розаліївське» (на 99%), ПРАТ «Маки» (в 2,7 рази), ТОВ Агрофірма «Левада» (на 72%), ТОВ «АгроЛідер Україна» (в 3,3 рази), та ряд інших підприємств. Дотації вирівнювання з Обласного бюджету надійшли в сумі 1163,4 тис. грн., 100% до плану. Субвенції склали 179,4 млн. грн.., 96,7% до плану що 3,4 рази більше до попереднього року. Із загальної суми субвенцій:
Разом доходи загального фонду районного бюджету за 2015 рік склали 228,5 млн. грн.., 99,4% до уточненого плану та на 140% до попереднього року. Доходи спеціального фонду склали 7,2 млн. грн., 110,2% до затвердженого плану, із них власні надходження бюджетних установ 3,0 млн. грн., 130,9% до затвердженого плану. Всього доходи районного бюджету по загальному та спеціальному фонду склали 235,7 млн. грн.., 99,7% до уточненого плану та 140,4% до попереднього року. Але незважаючи на виконання планових показників необхідно відмітити, що резерви по збільшенню власних надходжень в нас є. Це перш за все дотримання вимог законодавства України в частині недопущення нарахування заробітної плати працівникам менше за встановлену Урядом мінімальну зарплату (1278,0 грн.), збільшення середньомісячної зарплати (по цьому показнику в області ми маємо одне з останніх місць), ліквідацію виплати зарплати в «конвертах», перегляду відсотків за оренду земельних паїв, легалізація найманої робочої сили та інші заходи.
ІІ. Видаткова частина Пріоритетними завданнями на 2015 рік стояло своєчасність виплати заробітної плати, відпускних працівникам бюджетної сфери, економне і раціональне використання наявних фінансових ресурсів, заощадження енергоносіїв. В цілому райдержадміністрація та її структурні підрозділи, бюджетні установи справились з поставленими завданнями. Необхідно відмітити, що 2015 рік закінчили без заборгованості по виплаті заробітної плати працівникам бюджетної сфери, своєчасно було виплачено відпускні та оздоровчі працівникам освіти та охорони здоров’я, погашено заборгованість (3,8 млн. грн..) за енергоносії 2014 року. Всього видатки по загальному фонду склали 221,2 млн. грн.., що становить 95,8% до уточненого плану та 136,2% до попереднього року. Структура видатків по галузях соціальної сфери наступна: - на освіту – 36,1%, (79,8 млн. грн.),
Наявні ресурси бюджету спрямовувались, насамперед, на фінансування захищених статей видатків, зокрема: на оплату праці працівникам бюджетних установ, нарахування на заробітну плату, придбання медикаментів та продуктів харчування, оплата за спожиті бюджетними установами енергоносії та комунальні послуги. Ці витрати в загальній сумі видатків без врахування субвенцій та внутрішніх трансфертів за 2015 рік склали 127,3 млн. грн.., що становить 94% від загального обсягу фінансування видатків, у тому числі : видатки на заробітну плату з нарахуваннями склали 77,7%, за спожиті енергоносії та комунальні послуги 13,7%. Видатки на медикаменти склали 843,3 тис. грн.., що на 36% більше за попередній рік, видатки на продукти харчування склали 3,1 млн. грн., що на 40,9% більше за попередній рік. Значна сума надійшла з державного бюджету у вигляді субвенцій на забезпечення соціального захисту населення району, всього надійшло 88,9 млн. грн.., в тому числі:
Видатки по спеціальному фонду районного бюджету склали 9,1 млн. грн., що становить 100,8% до затвердженого плану. Разом видатки загального та спеціального фонду районного бюджету за 2015 рік склали 230,3 млн. грн.., що на 38,5% більше за попередній рік. Підводячи підсумки виконання районного бюджету, необхідно відмітити що в цілому управління та відділи райдержадміністрації, головні розпорядники бюджетних коштів справились з поставленими завданнями по економному і раціональному використанню бюджетних коштів в 2015 році, забезпечили своєчасну виплату заробітної плати, оплату за спожиті енергоносії.
Інформація про підсумки виконання районного та місцевих бюджетів Білоцерківського району за 2015 рік Місцеві бюджети на 2015 рік були прийняті сесіями районної, Узинської міської, Терезинської селищної та сільських рад на основі чинного Податкового і Бюджетного кодексів України, Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік та інших законодавчих актів із врахуванням фінансової децентралізації. Необхідно відмітити, що минулий рік був найуспішнішим по виконанню місцевих бюджетів за останні роки.
І. Доходна частина Власні доходи місцевих бюджетів за 2015 рік склали 107866,4 тис. грн.., що становить 121% до уточнених планових показників, та на 46% більше за попередній рік. За минулий рік доходи місцевих бюджетів збільшились на 33,9 млн. грн.., що дало змогу органам місцевого самоврядування в 2015 році бездотаційними. Але тут необхідно бути об’єктивними; в 2015 році переважна більшість дитячих дошкільних закладів, будинків культури, клубів та сільських бібліотек утримувались за рахунок районного бюджету. Найбільшу питому вагу у власних доходах становили: - податок на доходи фізичних осіб 44,2%, всього надійшло 47,7 млн. грн.., що становить 111,4% до уточненого плану та на 18,2% (+7,3 млн. грн..) більше за попередній рік; - плата за землю – 24,2%, всього надійшло 26,1 млн. грн.., що становить 109,6% до уточненого плану та на 24,7% (+5,2 млн. грн..) більше за попередній рік; - єдиний податок – 17,1%, всього надійшло 18,5 млн. грн.., що становить 151,2% до уточненого плану та в 2,8 рази більше (+11,8 млн. грн..) за попередній рік; - акцизний податок – 11%, всього надійшло 11,9 млн. грн.., що становить 168,2% до уточненого плану. Із загальної суми доходів питома вага у власних доходах в розрізі бюджетів наступна: - до районного бюджету – 44,4%, всього надійшло 47,9 млн. грн.., що становить 111,1% до уточненого плану та на 41,6% більше за попередній рік (+14,0 млн. грн..); - до Узинського міського бюджету – 7,8%, всього надійшло 8,4 млн. грн.., 109,8% до уточненого плану; - до Терезинського селищного бюджету – 4,1%, всього надійшло 4,4 млн. грн.., 216,7% до уточненого плану; - до сільських бюджетів – 46,5%, всього надійшло 47,2 млн. грн.., 129,95 до уточненого плану. В порівнянні з попередній роком найбільший приріст власних доходів мають наступні органи місцевого самоврядування: - Чупирянська сільська рада – 267,7%, - Піщанська с/р – 189,2%, - Острійківська с/р – 187,9%, - Трушківська с/р – 152,6%. - Терезинська селищна рада – 162,1%. Більше ніж в 2 рази збільшили власні доходи Михайлівська, Поправська, Розаліївська, Фурсівська сільські ради. Проте 6 сільських рад зменшили власні доходи Вільнотарасівська, Дроздівська, Малоантонівська, Томилівська та Шкарівська сільські ради. Основна причина: бюджет даних сільських рад в основному наповнювався за рахунок податку на доходи фізичних осіб, який з 2015 року надходить до районного бюджету. Найбільший приріст по платі за землю мають Розаліївська, Биковогребельська, Пилипчанська, Сухоліська, Чупирянська сільські ради. В порівнянні з попередінм роком зменшили надходження по платі за землю в 2015 році: Дроздівська, Макіївська, Малоантонівська, Матюшівська, Сорокотязьва сільські ради. Необхідно головам даних сільських рад проаналізувати надходження по платі за землю та виявити причини зниження показників. По єдиному податку найкращі показники мають: Йосипівська, Розаліївська, Дроздівська, Малоантонівська, Озернянська, Острійківська, Сухліська, Фурсівська, Чупирянська та ряд інших сільських рад. Проте Биковогребельська, Матюшівська, Сидорівська та Яблунівська сільські ради знизили показники по надходженню єдиного податку. По надходженню акцизного податку найкращі показники мають: - Піщанська сільська рада – 2,0 млн. грн.., - Фурсівська сільська рада – 3,0 млн. грн.., - Чупирянська сільська рада – 653,0 тис. грн.., - Шкарівська сільська рада – 605,0 тис. грн.., - Острійківська сільська рада – 563,0 тис. грн.., - Узинська міська рада – 2,3 млн. грн.., - Терезинська селищна рада – 2,1 млн. грн.. Проте жодної копійки по акцизному податку не надійшло до Василівської сільської ради, до Сорокотязької сільської ради надійшло менше 651,0 гривна, Фастівської – 1606,0 грн., Коженицької – 2470,0 грн. Разом із субвенціями та дотаціями з державного та обласного бюджетів доходи по зведеному місцевому бюджету за 2015 рік склали 291,4 млн. грн.., що становить 104,2% до уточненого плану. в тому числі:
Доходи районного бюджету склали 228,5 млн. грн.., в тому числі:
в цілому субвенцій з державного бюджету недофінансовано в сумі 6,2 млн. грн.., або на 3,3%.
ІІ. Видаткова частина Всього видатки по загальному фонду зведеного місцевого бюджету району за 2015 рік склали 270,4 млн. грн.., 95,7% до річного плану та на 32,6% більше за відповідний період минулого року. Видатки районного бюджету склали 221,3 млн. грн.., що становить 95,8% до річного плану та на 36,2% більше за попередній рік. Структура видатків по галузях соціальної сфери наступна: - на освіту – 32,4% (87,5 млн. грн..),
Із загальної суми субвенцій найбільшу питому вагу в 2015 році становили:
Від загальної суми видатків на виплату заробітної плати направлено 47,2% бюджетних коштів, за спожиті енергоносії 7,8%, продукти харчування 1,4%. Всього на заробітну плату працівникам бюджетних установ по зведеному бюджету витрачено 127,5 млн. грн.., 99% до річного плану та на 11,4% більше за минулий рік;
По районному бюджету структура видатків наступна:
Із загальної суми видатків на виплату заробітної плати направлено 47,3% (104,9 млн. грн.)., за спожиті енергоносії 8,4% (18,5 млн. грн.). Видатки спеціального фонду по зведеному місцевому бюджету склали 26,8 млн. грн.., 88,7% до уточненого річного плану, в тому числі по районному бюджету склали 9,1 млн. грн.., 100% до річного плану. Серед органів місцевого самоврядування найбільше видатки по спеціальним фондам здійснили наступні:
Найменше коштів спеціальних фондів використали:
Найбільше коштів використало на ремонт доріг, об’єктів соціально-культурного призначення та благоустрій – всього освоєно 12,6 млн. грн.., із них із районного бюджету 6,2 млн. грн.., із місцевих бюджетів – 6,4 млн. гривень.
Начальник управління А.О. Титаренко
|